طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 5
همه : 0
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
نكات مهم در طراحي فروشگاه اينترنتي را در اين مطلب براي شما بيان مي كنيم تا با تسلط و دانش بيشتري به اين كار بپردازيد و كيفيت كارتان بهبود پيدا كند.طراحي سايت فروشگاهي يكي از انواع طراحي سايت است كه طرفداران و همچنين كاربرد بسيار زيادي دارد. در اين مطلب به نكات مربوط به اين نوع از طراحي سايت مي پردازيم.
 
همه ي ما تجربه ي حضور در يك فروشگاه آنلاين را داشته ايم. سايتي كه قابليت خريد و فروش اينترنتي را براي ما فراهم مي كند و مي توانيم تمام پروسه ي يك خريد را در آن تجربه كنيم. بعد از آن كه شما يك كالا را در گوگل جستجو كرديد و وارد يك فروشگاه آنلاين شديد، با ديدن و مطالعه ي تصاوير و توضيحات مربوط به آن كالا در صورت تمايل به بخش خريد و سپس پرداخت و … خواهيد رفت. يك فروشگاه آنلاين بايد نكات و موارد زيادي را به صورت با كيفيت دارا باشد تا كاربر مجاب به خريد كردن شود. صفحات فرود، Call To Action ها و … همه مواردي هستند كه بر اين امر تاثير دارند. در ادامه نكاتي براي بهبود اين شرايط و موارد بيان خواهيم كرد.
 
اجازه دهيد كه مشتريانتان آن گونه كه مي خواهند به جستجو بپردازند. فيلترها و روش هاي دقيق كردن جستجو را براي آن ها فراهم كنيد تا با كيفيت بهتري به جستجو بپردازند و اين كار برايشان ساده تر باشد. اين مورد را با توجه به نوع كالا بايد مشخص كنيد، به عنوان مثال براي لباس مي توانيد فيلتر هاي اندازه، جنس و قيمت را بگذاريد.
به كاربران در هر صفحه اجازه دهيد كه فيلترهاي انتخابي را تغيير دهند. به عنوان مثال اگر يك كاربر لباس هاي “بزرگ” را انتخاب كرده است شايد در لحظه تصميم بگيرد كه لباس هاي با اندازه متوسط را هم ببيند. به  جاي اين كه كاربر را مجبور به استفاده از كليد بازگشت (Back) كنيد، اين امكان را براي او قرار دهيد تا در همان صفحه بتواند فيلترهاي از قبل انتخاب شده را تغيير دهد.
نوار جستجو را در دسترس كاربران قرار دهيد. وقتي كه كاربر وارد يك صفحه شود و چيزي كه مي خواسته را پيدا نكند، و يا كارش با محتواي آن صفحه تمام شده باشد، بيشترين احتمالي كه وجود دارد آن است كه به جستجو بپردازد. پس براي حفظ رضايت و نگه داشتن كاربران در سايت همواره نوار جستجو را در دسترس آن ها قرار دهيد.
اجناس تمام شده را از سايت خود حذف نكنيد! براي يك طراحي سايت فروشگاهي بهتر است كه شما هيچگاه صفحه ي مربوط به هيچ كدام از اجناس را پاك نكنيد. اگر موجودي انبارتان براي يك جنس به پايان رسيد، براي كاربران مشخص كنيد كه آن را موجود نداريد اما هرگز صفحه ي مربوط به آن را پاك نكنيد چرا كه كاربران اصلا از خطاهاي 404 و لينك هاي خراب و اشتباه خوششان نمي آيد و مسئله بر شخصيت كلي سايت شما تاثير منفي خواهد گذاشت.
تصاوير با كيفيت بسيار مهم هستند! در تجارت الكترونيك اغلب امكان لمس كردن و يا ديدن كالا از نزديك وجود ندارد و اينجاست كه اهميت تصاوير چند برابر مي شود. كاربران با ديدن تصاوير از انواع و زواياي مختلف يك كالا آن را انتخاب مي كنند پس هرچه كيفيت تصاوير بالاتر و جذابيت آن ها بيشتر باشد، امكان جذب كاربران بيشتر خواهد بود.
سبد خريد را در ديد و دسترس كاربر قرار دهيد. اول بايد اين را بدانيد كه كاربران اصلا دلشان نمي خواهد كه با انتخاب يك كالا مستقيم به صفحه ي پرداخت منتقل شوند. سبد خريد (كالاهاي انتخاب شده توسط كاربر) را در دسترس آن ها قرار دهيد تا بتوانند كالاهاي خود و همچنين هزينه و قيمت آن ها را ببينند. حضور سبد خريد در صفحه به اندازه ي نوار جستجو مهم است!
كاربران را به خوبي هدايت كنيد و اين امكان را به آن ها بدهيد تا بتوانند تمام قسمت هاي سايت شما را ببينند. اين مورد به خصوص براي سايت هاي بزرگ اهميت بيشتري دارد. سايت هاي بزرگ تر با توجه به اينكه تعداد اجناس بيشتري دارند، مراجعين بيشتري را هم خواهند داشت و همين امر كار را براي آن ها سخت خواهد كرد. قرار دادن منوهاي مناسب، نمايش مطالب و اجناس مشابه و … از كارهايي است كه مي توانيد براي ناوبري و هدايت كاربران به شكلي مناسب استفاده كنيد. همچنين بهتر است محصولات را به صورت دسته بندي شده در بخش هاي مناسب قرار دهيد تا علاوه بر ساده ديده شدن، ساده هم پيدا شوند و كاربران به چالش كشيده نشوند.
هزينه ي حمل و نقل و ارسال را در انتها ارائه نكنيد! بسياري از كاربران برايشان مهم است كه چه مقدار براي حمل و نقل و ارسال كالا بايد بپردازند. مي توانيد اين هزينه را براي هر محصول در صفجه ي خودش نمايش دهيد و ذكر كنيد تا كاربران را با كلافگي تا لحظه ي پرداخت منتظر نگذاريد!
تمام جزئيات سايت را پيكسل به پيكسل بررسي كنيد! هميشه از خودتان بپرسيد چرا؟!! اين تنها سواليست كه هنگام طراحي يك سايت فروشگاهي لازم داريد به آن پاسخ دهيد! هركدام از اجزاء سايت را كه خواستيد تغيير دهيد دليل آن تغيير را براي خودتان مشخص كنيد. هركدام را هم كه نخواستيد تغيير دهيد، دليل عدم تغيير و حفظ آن را براي خود مشخص كنيد.
سئوي سايت را در نظر بگيريد! با دقت ببينيد كه از تگ هاي H1 و H2 در كجا استفاده مي كنيد. تگ هاي H1 بايد شامل كلمات كليدي اصلي باشند تا صفحه را به درستي به موتورهاي جستجو معرفي كنند و همچنين تگ هاي H2 به بعد نيز خوانايي و كارايي صفحه براي كاربران را افزايش مي دهند. يادتان باشد كه بدون سئو اصلي ترين منبع جذب كاربران يعني موتورهاي جستجو مانند گوگل را از دست خواهيد داد…
براي سايتتان شخصيت بسازيد! هرچقدر هم كه كارتان را با كيفيت انجام دهيد، سئو را رعايت كنيد و راهبري و هدايت كاربران را به خوبي انجام دهيد باز هم اگر سايتتان شخصيت خودش را نداشته باشد به دل كاربر نمي نشيند! بايد يك نشان و احساس از خودتان در ذهن كاربران و جامعه بسازيد. ظاهر خاص، كاربري جديد و خاص، نحوه ي ارائه ي اجناس منحصر به فرد و … از جمله موارديست كه مي تواند به سايت شما و برند شما شخصيت بدهد.
شبكه هاي اجتماعي را فراموش نكنيد! امكان به اشتراك گذاري سايت و هر صفحه از سايتتان را ايجاد كنيد. البته بايد مواظب باشيد كه آيكون هاي مربوط به شبكه هاي اجتماعي، محتواي صفحه ي شما را تحت تاثير قرار ندهند و همچنين از طرفي آيكون ها آنقدر كوچك و يا مخفي نباشند كه از ديد خارج شوند و كارايي نداشته باشند!
پيش نمايش مناسبي از محصولات براي كاربران تهيه كنيد. كاربران ممكن است بخواهند كه محصولات يك دسته به سرعت ببينند و از ميان آن ها مواردي كه خواستند را انتخاب كنند. نمايش كالاها و اجناس را به صورتي طراحي كنيد كه كاربر براي كسب اطلاعات اوليه و به دست آوردن يك ديد كلي نيازي به باز كردن صفحه نداشته باشد!
خبرنامه ايجاد كنيد و كاربران را به ثبت نام در آن تشويق كنيد. براي تشويق كاربران به ثبت نام در خبرنامه مي توانيد از سياست هاي مختلف استفاده كنيد اما اين كار را حتما انجام دهيد چرا كه با اين اقدام مي توانيد كاربران را براي ديدن محصولات جديد به سايت بكشانيد و آن ها را از كارهاي جديدتان مطلع كنيد. داشتن يك ليست قوي از ايميل ها براي شما مهم است.
صفحه را تميز و واضح نگه داريد! محصولات جديد و مهم را به صورت اسلايد و يا در قالب محصولات مشابه،پيشنهادات ويژه و … به كاربران معرفي كنيد. محصولات را با توضيحات كامل و به صورت جذاب به كاربران معرفي كنيد تا بلكه تمايل آن ها به محصولات ديگر شما نيز ايجاد شود.
آنقدر خوب و با كيفيت به كاربرانتان خدمات دهيد تا به وجد بيايند و بابت شگفت انگيز بودن سايتتان از شما تشكر كنند! همچنين امكان بيان نظرات به صورت عمومي و خصوصي را براي كاربران فراهم كنيد تا بتوانند احساسي كه از سايتتان گرفته اند را بيان كنند.
تغييرات محصول را به طور مستقيم به كاربر نمايش دهيد. به عنوان مثال ممكن است كه يك كاربر بخواهد پيراهني را بخرد كه چندين رنگ را دارا مي باشد. اگر در آن صفحه رنگي را انتخاب كرد پيراهن با همان رنگ به اون نمايش داده شود و اگر رنگ را تغيير داد در همان صفحه رنگ تغيير كند تا نمايش و تجربه ي آساني براي كاربر ايجاد شود.نكات مهم در طراحي فروشگاه اينترنتي
حواس كاربران را پرت نكنيد! اين مورد به ويژه در صفحات مربوط به پرداخت بسيار مهم است. هنگامي كه كاربر را به صفحه ي پرداخت و يا تاييد خريد منتقل كرده ايد بگذاريد تمركزش را برروي كار اصلي بگذارد و با تبليغات اضافه و پر تحرك تمركزشان را به هم نزنيد تا احساس راحتي و آرام را در سايت شما تجربه كنند.
امكان افزودن به سبد خريد را آسان و جذاب كنيد. اين يك قانون و قاعده ي ساده و در عين حال واضح است كه هرچه دكمه (Call To Action) مربوط به افزودن كالا به سبد خريد جذاب تر باشد، امكان اين كه يك كاربر مشكوك را راضي به خريد كند بيشتر خواهد بود.
تماس با شما و پشتيباني! هرچه كاربر راحت تر و بي دردسرتر بتواند با شما به عنوان مدير سايت تماس برقرار كند، كيفيت سايت و احساسي كه براي كاربر مي سازيد بهتر خواهد بود. اطلاعات تماس را در ديد و دسترس كاربران قرار دهيد تا بتوانند در هر لحظه كه نياز داشتند با شما تماس بگيرند و آرامش خاطر داشته باشند.
در پايان تاكيد مي كنيم كه اين يك ليست كامل درباره ي نكات مهم در طراحي فروشگاه اينترنتي نمي باشد اما با پيگيري و رعايت اين نكات مي توانيد به موفقيت در طراحي يك سايت فروشگاهي دست يابيد.
امتیاز:
بازدید: 94
برچسب:
:
[ 1397/2/29  ] [ ۰۹ ] [ nopardazco ]

فروشگاه هاي اينترنتي مشخصه هاي خاص خود را دارند بطوريكه بگونه اي طراحي شده اند تا كاربران تنها يك را انجام دهند – خريد آنلاين يا اينترنتي. طراح وب سايتي كه ميخواهد چنين وب سايت هايي را طراحي كند مي بايست معيارهاي فروش اينترنتي گوناگوني را مد نظر داشته باشد. در اين مقاله تلاش ما بر آن است تا نگاهي اجمالي به برخي از جنبه هاي مهمي كه در طراحي يك فروشگاه اينترنتي مد نظر گرفته مي شوند بياندازيم.

بسياري از شماها احتمالا قبلا اين سوال در ذهنتان بوجود آمده است كه چرا طراحي فروشگاه اينترنتي با طراحي وب سايت هاي ديگر متفاوت مي باشد. چنين وب سايت هايي مي بايست جذاب، سازمان يافته و منسجم باشند و از رنگ هاي درستي كه مناسب روحيه وب سايت هستند استفاده شود. نگاهي دقيقتر به فروشگاه هاي اينترنتي موفق، مفهوم تفاوت هاي ميان فروشگاه هاي اينترنتي موفق را نشان مي كند.

يك فروشگاه اينترنتي مي بايست از مباني فروش خاصي پيروي كند:

  • 1. دادن روحيه نشاط به كاربران حين خريد اينترنتي
  • 2. اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت تان اطلاعات كافي در خصوص اينكه صاحبان اين سايت چه كساني مي باشند و چرا اين وب سايت و صاحبان آن افراد اميني هستند ارائه مي دهد.
  • 3. استفاده از سايت بايد براي همگان راحت باشد. اگر نيست، خريداران به سمت رقبايتان خواهند رفت.


اين اصول، اصول جديدي نمي باشند. همه ما با اين اصول از طريق تجربيات روزمره خود در فروشگاه ها، مغازه ها و مراكز خريدي كه منتظر باز شدن درب توسط مشتريان هستند، آشنايي داريم. معضل اساسي براي يك طراح وب سايت آنست كه چطور اين روشهاي فروش مرسوم را در يك وب سايت، فروشگاه اينترنتي، و يك دنياي مجازي به نام اينترنت پياده سازي كند. 

من مطمئنم كه همه شما متوجه شده ايد كه قسمت پخت اكثر شيريني فروشها، در دورترين بخش شيرني فروشيها قرار دارند ولي همچنان بوي شيريني تازه، از درب ورود به مشام ميرسد (حتي برخي اوقات، آنها از هواكشهايي براي پخش كردن بوي شيريني به بيرون استفاده مي كنند). آنها اينكار را به عمد انجام مي دهند. فروشنده ها از حس بويايي براي جذب مردم و كشاندن آنها به فروشگاه هايشان استفاده مي كنند جاييكه انواع و اقسام كالاها و اجناس اغوا كننده وجود دارد - همانند همان مثال شيريني فروشي.

مسير فرضي در وب سايت شما

اين مسير فرضي چيست و چطور مي توان چنين مسيري را در وب سايت تان رسم كرد؟ مسير، راهي مي باشد كه بازديد كننده را به سمت عملياتي كه شما دوست داريد بازديد كنندگان انجام دهند، هدايت خواهد كرد... يعني خريد آنلاين و اينترنتي. برخلاف مثال شيريني فروشي، وب سايت ما بو ندارد. در وب سايت ها، فاصله ميان هر نقطه تا هر نقطه ديگر، همواره يكسان ميباشد، و در نتيجه بر خلاف مثال شيريني فروشي، خروجي همواره و هميشه دم دست ميباشد. 

در يك وب سايت، مي توان كالاها را در هر زماني كه فكر ميكنيد مناسب هست به مشتريان خود نشان دهيد، ولي اينكار را مي توان مرحله به مرحله و با آرامش بيشتري انجام داد تا مشتري را بيشتر به هيجان آوريد (درست مثل بوي شيريني در يك شيريني فروشي).

همانطور كه ديده مي شود، گذاشتن كالاها در يك فروشگاه اينترنتي، بسيار ساده تر از اجاره كردن جا، بازكردن سوپر ماركت، و قرار دادن كالاها مي باشد. ولي با وجود اين، فروش اينترنتي بسيار سخت تر از فروش در دنياي واقعي مي باشد.

يك فروشگاه اينترنتي كه بخوبي طراحي شده است، مشتريان را نهايتا با يك يا دو كليك به صفحه مناسب هدايت مي كند. برخي از طراحان وب سايت از روشهايي استفاده مي كنند كه در طراحي سايت هاي غير فروشگاهي هيچگاه بكار نخواهند رفت. 

فروش اينترنتي، فروشگاه اينترنتي نيست

هر كسي حداقل يكبار هم كه شده وب سايت هايي را بر پايه يك متن يا نامه ديده است. در صفحات اين وب سايت ها، تنها لينك هايي به فرم سفارش ديده مي شود. چنين وب سايت هايي كه تنها بر پايه يك نامه و لينك به درخواست خريد مي باشند، مرسوم ترين نوع فروشگاه هاي اينترنتي نمي باشند چرا كه آنها معمولا تنها يك محصول را مي فروشند. اين شيوه به طراحان وب سايت ها اجازه مي دهد تا با بزرگ جلوه دادن اصل كليك كردن بر روي يك لينك، آن را نوعي مزيت نشان دهند. نشان دادن ويژگيهاي مختلف محصول به مشتريان تنها راهي زيركانه براي افزايش شانس كليك كردن مشتريان بر روي دكمه سفارش محصول هر چند خط به چند خط مي باشد. 

چنانچه مشتري در يك مرحله هنوز متقاعد به خريد نشده است، همچنان مي تواند به خواندن ادامه دهد و نظرات مشتريان ديگر را نيز در خصوص آن محصول در وب سايت بخواند. چه باور داشته باشيد چه باور نداشته باشيد، وب سايت هاي تك مقاله اي هنوز واقعا فروش خوبي دارند.

فروشگاه اينترنتي چيست؟

فروشگاه اينترنتي، بايد بيشتر از يك محصول را ارائه دهد. البته افزايش تعداد محصولات، بر پيچيدگي وب سايت نيز مي افزايد. فروشگاه هاي اينترنتي پيچيده، از روشهاي گوناگوني استفاده مي كنند تا بهترين محصولات انتخاب شده را براي ارائه به مشتريان نشان دهند. و اين محصولات انتخاب شده، براي هر مشتري نسبت به مشتري ديگر متفاوت مي باشد و به اصطلاح فروشگاه براي هر مشتري خصوصي ميشود. روشهاي خصوصي سازي قسمت عمده از يك فروشگاه اينترنتي را تشكيل ميدهد. 

ولي به هر حال اين مطلب خارج از بحث اين مقاله ميباشد. هوشمندي روشهاي انتخاب شده براي خصوصي سازي يك فروشگاه اينترنتي، تاثير عمده اي در طراحي آن مي گذارد. اولين سازماني كه از اين روش استفاده كرد، amazon.com بود كه كتابهايش را بر مبناي سفارشات گذشته آن بازديد كننده و تركيبي از آمارهايي كه در خصوص علايق آن بازديد كننده از كتابهاي ديگر و مدت زمان خواندن مقدمه هاي كتاب هاي مورد علاقه بازديد كننده، در جلوي چشمانش قرار مي داد. امروزه هدف پيشگويي آنست كه چه چيزي را در اولين بازديد به مشتريانمان و بازديدكنندگان ارائه دهيم.

طراحي قالب فروشگاه اينترنتي

طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي، طراحي قالب را نيز شامل ميشود. يكي از مهمترين موضوعات آنست كه چه جايي از صفحه را بازديد كننده در نگاه اول خواهد ديد. تحقيقات زيادي روي اين موضوع صورت گرفته است. اكثر اين تحقيقات نشان مي دهند كه در وب سايت هاي انگليسي زبان، قسمت وسط سمت چپ بعلاوه وسط صفحه و در وب سايت هاي فارسي زبان، قسمت وسط سمت راست بعلاوه وسط صفحه اولين جايي هستند كه نگاه هاي بازديد كننده را به خود جلب ميكنند. 

با استفاده از اين روش، طراحان وب سايت ها تلاش مي كنند تا مسير حركت چشمان بينندگان را به سوي خود جلب كنند درست همانند همان كاري كه يك شيريني فروش، با بوي شيريني اينكار را انجام مي دهد. يك طراح حرفه اي فروشگاه اينترنتي، بخوبي مي داند چه طرحي را طراحي كند تا نگاه ها را بسوي خود معطوف كند.

منبع: سايت نويا سيستم

امتیاز:
بازدید: 153
برچسب:
:
[ 1396/11/12  ] [ ۰۸ ] [ nopardazco ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس